Saturday, January 12, 2013

Upside Down






   Selasa hari tu keluar dengan Erna and we decided to watch Upside Down. Movie ni agak tak logik sebenarnya haha apa-apa pun jalan cerita best, sedih dan romance. One more thing kepala korang akan pening-pening sikit. Upside Down ni berkaitan dengan graviti dan cinta terhalang dari dua dunia yg opposite. Adam (Jim Sturgess) dari negara Down below. Eve (Kristen Dunst) pulak dari Up To. 

    Orang dari Down Below ni miskin dan mundur. Tetapi sebaliknya pulak dengan Up To yg maju dan kaya dengan teknologi. Dalam kata lain Down Below ni kena tindas dan dipandang rendah dengan orang dari Up To. Orang yg berasal dari Down Below tak boleh masuk Up To dan tak dibenarkan ambil apa-apa barang songsang dari Up To dan haram mempunyai hubungan special dengan penduduk Up To. Kira tu dah menyalahi undang-undang. Macam tulah juga cinta Adam dan Eve. Bayangkan eh orang dari Down Below kalau ke Up To dia akan jadi terbalik sebabkan graviti. Tapi demi cinta Adam ni lawan graviti. Kalau nak tahu selebihnya dan ending filem Upside Down kenalah tengok sendiri kikiki kalau cerita semua tak syok la.

Moral of the story yg kita boleh dapat dari Upside Down ni kita jadi macam bersyukur dekat dunia reality tak wujud opposite world. Tu hanya rekaan semata-mata ishh bayangkan kalau wujud? Ermmm tak nak la! Dunia tak adil :( 

1 comment: